fronten för rökfria sovrum

En pytteliten uppdatering: jag är sjuk.
Jag försöker trotsa sjukdomen en smula med att diska lite mellan varven ( vårat diskberg skulle skrämma slag på även de mest luttrade av everest-bestigare), och maila in skoluppgifter, speciellt nu som jag inte kan deltaga i undervisningen.
Och som brukligt vid inslag av sjukdom så blir man illamående och matt om man sitter upp förlänge... då lockar sängen. Oh, ni svala lakan och smygande luddiga värme, och lilla katt som ligger ihopkrupen i sängen och håller mig sällskap oh, vad det lockar...

Kruxet är: vad som verkar vara vår nya granne tycka vara klar med den första etappen av renoveringen i den intillliggande lägenheten som gränsar till vårat sovrum.
Att just den delen har blivit renoverad insåg vi när vi, efter en stunds högljutt vuxenkramande, tystnade och märkte att det genast sattes igång att slipas på andra sidan väggen.
Det kan man ju leva med, det är sådant som händer, men så tar jag en sväng förbi vårat sovrum, påväg in i köket...... och jag slås av en dunst av cigarettrök.
...
Jag tassar in i sovrummet och konstaterar att det luktar som om någon rackare har suttit där och bolmat under större delen av dygnet. Åh, vad jag önskar att grannen kunde snusa istället.
iom att jag redan är så illamående så klarar jag inte riktigt av att lägga mig i ett rum som luktar gammal rök...
och den här infernaliska stanken kommer ju att sätta sig i våra kläder...
Jag känner mig ...befläckad.

image145

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0