uppdatering

I flera dagar har jag planerat att glädja er tre, trogna läsare (varav vilka jag är en), med uppdateringar och bilder ifrån min och Leffes pysselafton som främst resulterade i en nästan tom flaska martini, en uppätan halvliter chokladkrossglass, en uppäten kaka med rättvise och kravmärkt choklad, och slutligen: två krokodiler av pärlor.

Jag har velat ge er detaljerade återgivningar av vår underbara picknick på själva knugens välklippta gräsmatta* med bilder från vackra drottningholm, men även det har ni blivit besparade.

Nu sitter jag här efter en lång kvällspromenad och huvudet är fullt av avgaser, som tex: att nationaldemokraterna vill starta eget dagis, hur människor plågar djur för sitt egna höga nöje, men främst: hur människor kan vara så empatibefriade att man idag, på 2000talet, fortfarande utser vissa som bättre än andra, och många som sämre... Somliga så dåliga att de per automatik raderas från näthinnan av förbipasserande av högre rang.. jag talar givetvis nu om hemlösa.
Och hur ungdomar rättfärdigar att misshandla, utnyttja och förnedra människor som förlorat allt, befinner sig så lågt på botten att de inte längre har något värde ens för sig själva.
Jag talar dels om ofattbart äckligt cyniska "bumfights". ...jag har inte sett filmen i sin helhet och det är jag nöjd med. typiskt av en grabb av högre medelklass att utnyttja folk på det viset.. det får mig att vilja kaskadkräkas på en hel kultur.
Och dels så talar jag om fenomenet "Bumbashing" som är så lågt att det är i klass med att misshandla barn och djur. Friska kids som ger sig på hemlösa med diverse tillhyggen.
En sitaution där någon helt utan rättigheter, som är övermannad och inte i stånd till att ens försvara sig.. jag saknar ord för att beskriva hur ledsen jag blir på bristen av medmänsklighet.

Vi är så bra här i väst, det finns ju knappt kvar några orättvisor alls, inte kan det göra det i ett land som kallar sig "det mest jämställda i världen" när kvinnors lön motsvarar 80% av mäns lön för likvärdigt jobb, och där hemlösa behandlas som osynliga, akut psyksjuka inte får vård i tid och tragedin blir ett faktum, där rasismen och sexismen finns överallt.
Snälla folk...
Gör om.. gör rätt.

Situation Stockholm. Bra tidskrift, köp den.
Nej,  jag är inte på det bästa av humör för ögonblicket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0