höstbilder.

Jag längtar till tågresor, där interiörerna har femtiotalets svartvita elegans, och färden har en tydlig och stadig puls, med ljudande slag.. inte något ständigt fisande X2000, tack.

Men innan man kan rymma i en godsvagn så måste man passa på att dokumentera hösten.

image103


Jag råkar ju vara tämligen förtjust i den mest våta utav nederbörder, därför reagerar jag sällan negativt när jag
råkar på fenomenet som är fotat här ovan. Just på den platsen är det dock lite knepigt, då man som oskyldig fotgängare måste gå ut en bra bit i gatan för att bespara sina skor och vader ett mycket smutsigt dopp.
(och i hemlighet önskar jag varje gång att jag hade ett par höga gummistövlar, så att jag skulle kunna strosa fram och åter i den stora pölen så länge jag ville.)

På min duggiga väg hem så fann jag lite IKEAKONST tillfällen! Håll till godo, kära läsare, temat är Höst.


Kommentarer
Postat av: Nynna

Läckert! Du är bra på att fota.
Btw jag älskar också att vada i djupt vatten med höga gummistövlar...

2007-09-04 @ 20:40:30
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: Amorsken

Åh, bilderna är så fina.
Jag hoppas att jag denna höst också ska kunna välja mellan jobbig melankoli och mysmelankoli, det senare att föredra.
Pyss

2007-09-04 @ 21:27:27
URL: http://amorsken.blogspot.com
Postat av: Calle

När jag försökte ta mig till jobbet och regnet stod som spön i backen, tänkte jag en kort sekund; nu är hon nöjd, Nova, regnguden från bromma.

2007-09-05 @ 01:02:29
Postat av: nåva

Nynna: visst är det härligt?! DOck måste jag medge att jag utövar det på tok försällan, och det främst av 2 skäl:
1. Jag äger inga gummistövlar whatsoever.
Och
2. det är svårt att i mina omgivningar finna en plats där man kan plaska omkring osedd.
(och tack för komplimangen, min kamera är inbyggd i min mobil, jag fascineras ständigt över färg och detaljrikedomen.)
Amorsken: Tack så jättemånga. :) klart att det kommer att bli mysmelankoli av.. du ska ju få en rödrosa fondvägg! :D
Calle: det vet du mannen! :D
Speciellt när det började tokåska och blixtra sådär. Då ställde jag mig ute på balkongen, spanade ut över mitt kungarike med översvämmande stuprör och mini-forsar längs rännorna och var så nöjd så.

2007-09-05 @ 03:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0