Dagens konstverk

Det som jag avslutade tog två dygn i anspråk.. det här tog bara ett.. ett dygn av mitt liv...

Nåväl, nu ska du få se processen.

image127
skiss med skiss, skulle man kunna säga...

image128
Lite mer färg, lite mer skugga, lite mer struktur.

Ett mycket raskt skutt framåt i tiden, efter ett vansinnigt stort antal extralager "hudfärg".
image129
Här ser ni att jag har tok"blekt" hudfärgen, så att personen ser lite mer överexponerad ut...

ännu ett skutt, denna gång är håret på plats. jag grunnade länge över vilken hårfärg som skulle vara att föredra.. och beslutade mig för brunt.. så att tavlan skulle ha ngt gemensamt med gårdagens, förutom konturlinjerna.

image130

skutt.

image131
Här har håret fått sig ytterligare några lager och jag har lagt en "vattengrund".

image132
Vattnet får sig lite nyansskiftningar och därmed lite "djup". höhöhöh

JÄTTESKUTT!

image133
Det färdiga resultatet.

Kommentarer
Postat av: leifur

mucho intressant indeed. du verkar ha tagit dig ur fallosträsket helt galant. :D

2007-10-11 @ 21:41:29
Postat av: J

Coolt!
Snyggt!

2007-10-11 @ 22:28:44
URL: http://brainflakes.blogg.se/
Postat av: Linda

Jäkligt imponerad. Sån konst vill jag ha på väggarna.

2007-10-11 @ 23:49:13
Postat av: Amorsken

Fan Nåfva!
Du är helt jävla galant!
JAg håller med "Linda": det är den här sortens konst som jag också vill ha på väggarna.

2007-10-13 @ 22:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0