and now something completely different.

skolångest och sura uppstötningar åsido; jag har varit kreativ.
Det är otroligt befriande att tillåta sig lite kreativitet då och då.

Den gode herr Calle ( fortfarande singel mina damer...)sa att jag fick äran att bidraga med ett konstverk eller två till utställningen i anslutning till "Släpp fångarna Loss-festivalen".
Givetvis tackade jag ja.
Jag skissade och hade många högtflygande planer.. och trots det... så blev resultatet någonting som endast kan beskrivas som "åttiotalistisk hårdrocksgrafitti".

tillåt mig visa er hur det gick till, steg för steg.

image120
Normalt gör jag aldrig skisser, men till ett så viktigt ändamål som en utställning för amnesty, och för min vän Calle, så är jag beredd att anstränga mig.
Observera hur jag testar olika färgalternativ, med blandade resultat.

image121
Så, skissa försiktigt upp motivet på duken, och börja med att fylla i bakgrunden.. jag är inte säker på varför jag tyckte att just den följden var bäst.. men akryl har ju den fördelen att det torkar fort, så det är safe att använda.

image122
första lagret färg på "ormet".

image123
Ja... ni ser ju själva.. givetvis insåg jag att den rosa färgen var alldeles för mörk.. och tokrosa...

image124
Trött på att måla nya lager på ormens rygg ( vilket jag hade ägnat mig åt en bra stund) så övergick jag till dess buk.
Dert kanske är svårt att se, men jag lade på ett lager färg till på hand och underarm. för att "ljusa upp" den.

image125
Här kan vi se att ögat fått färg och konturer har uppstått på själva reptilen.

image126
Och här är mitt mycket manliga konstverk klart, mina damer och herrar.
jag funderar på att lägga till "fartränder" som utgår från handen, så att det är lite lättare att se att handen kämpar sig ur reptilen... eller kanske inte.
Jag hyser en intensiv hatkärlek gentemot den här tavlan med alla dess, i det närmaste, infernaliska lager av färg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jäklar vad snyggt!

2007-10-11 @ 02:22:43
Postat av: Nynna

Läcker....
funderade .... när du fått hudfärgen tokrosa - slog det dig aldrig att lämna naturfärgerna och ta nånting helt annat??
Typ Röd eller svart orm och röd eller orange arm. Är inte Amnestys färger svart och orange?
Hur som helst blev den cool..... och säkert nåt för en tatueringsstudio.... du tar väl patent på den :-)

2007-10-11 @ 08:40:25
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: Nåva

:)
Linda: tack så jättemycket, mycket roligt att du gillar den.

Nynna: jo, jag bestämd emig för att jag ville ha med turkost, rosa och brunt, funderade länge på en rosa orm med brun arm... turkos arm och brun orm hade nog sett lite dött ut... nu när du nämnder det så borde jag givetvis ha haft amnestyfärgerna.. menmen.. vi får se.. jag har fått tillstånd att göra fler tavlor om jag vill/kan. :)
haha, vad söt du är..knasigt om folk skulle tatuera in den.

2007-10-11 @ 10:00:05
URL: http://www.butterflycatcher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0