filmtajm

image182

Stephen King adaption, regisserad av den svenske herr Håfström, alltså.
Äntligen ska jag och min värmländska vän Anna se en film som faller inom genren "skräck"...om den nu är särsilt "skräckig" återstår att se... jag gissar på att mycket hastigt klippta scener är att vänta och en hel del over-the-top händelser, typ; "Skeppet som är motivet målat i en tavla börjar röra sig och plötsligt forsar det en flodvåg av vatten in i rummet från tavlan, chock chock, horror horror!!"

I ett mycket tidigare inlägg så berättade jag att jag lånat en King-novell-samling i form av en ljudbok från biblioteket.
Där fanns även denna historia att finna.
Det grepp jag fick om den här historien, medan jag stod och bakade ett groteskt antal kanelbullar i vårt illa utrustade matrum, var att det används en hel det psykologisk skräck snarare en den gamla hederliga uppenbara.
Lite mer mindfuck av: "Now you see it, now you don´t, is it a dream? are you going insane? are you allready dead?" typen. Vi har även planerat in en billigare middag, och sedan en avslutning i form av ett parti biljard, eller två.

Jag önskar dig en trevlig Fredag, kära läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0