tatuering/konst. vol1

När jag säger "tatuering" så tänker nog våra föräldrar på högljudda sjöbusar med försmak för vätskebaserade, alkoholhaltiga frukostar, eller kanske på fåordiga män med kriminellt förflutet...

När jag säger: "Tatuering" så tänker du kanske på de som år 1996 var coolast på gymnasiet som nyligen tatuerat in en taggtråd runt överarmen, eller ännu bättre, de som hade en fet, sexig svart tribal på axeln, eller varför inte en sol som ramar in naveln, för att inte nämna: en prydande tribal på Svanken?

Du kanske tänker på 22 åriga vackra och kaxiga tjejer, oemotståndliga i vackra rockabillifrisyrer och med färgglada pinuppor som posar på deras armar, från handled till armbåge, från armbåge till axel, med två söta svalor strax under nyckelbenen...
Eller män med vackra japanska sleeves?
Tatueringar är härliga, men de tenderar till att hålla sig till vissa mallar.. kanske är det därför som jag blir så lycklig när jag ser följande naivistiska motiv... man skulle kunna tro att konstnären mest suttit och telefonkluddat på klientens hud... men tittar man noga så kan man se att tatueraren har ett glasklart sinne för design och komposition.


Samtliga bilder tillhör lionel fahy
Modigt, vackert, poetiskt och lekfullt.

Besök konstnärens website här.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh! Tyckte om den första helt mycket. Eller ja, ALLA, men mest den första.

2007-07-10 @ 12:32:18
URL: http://myrkyr2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0