kl 05:15

image87

För ett år sedan så steg jag regelbundet upp vid den här tiden, för att släpa mig till min dåvarande arbetsplats: ett kök i Upplands Väsby.
Jag tog första tunnelbanan till St: Eriksplan där jag på vägen till pendeltågsstationen kunde se kioskägare hänga ut plastflaggor på vilka det stod "ÖPPET". Därifrån tog jag pendeltåget till Rotebro som man skulle kunna kalla "platsen vid ingenstans"*, och väl i rotebro sprang jag över vägen för att komma till bussen som gick till infra city.**
Arbetsuppgifterna var det sannerligen inget fel på.. däremot gick jag sönder.. bit för bit... jag krackelerade.
Tiden då jag skulle sluta rent officiellt var kl 16 om jag jobbade i köket... ofta var jag tvungen att jobba över och var därmed hemma inte tidigare än 18:00.
Vid 21:00 slocknade jag som ett ljus.. men det spelade ingen egentlig roll hur tidigt jag gick och la mig kvällen innan, illamåendet vaknade alltid tillsammans med mig, och satt kvar från det att jag stängde av väckarklocksfunktionen på mobilen morgonen därpå.

*det var som att anlända till en lugnare del av landet... där de förvisso råkade ha en buss och pendeltågsstation, samt ett överbelamrat ochfönsterfritt konsum, en pizzeria... och inte så mycket mer vad jag kan minnas.

**infra city är en egen liten värld.
Dess strävan är att uppnå en kosmopolitiskt representativ Dubaistandard, med glastaksbyggnader, kitschigt underbara inomhusvattenfall och levande palmer i hotellen.
Där finns Stormarknader för dataintresserade, snabbmatskök och restauranger  samt kontorsbyggnader, frisörer, ytterligare ett konsum, och ...RUSTA.
Varför RUSTA-butiker alltid ska befinna sig vid världens ände, tillgängligt endast för vana bilister är ett mysterium.

Kommentarer
Postat av: Nynna

Verkar ha varit sanslöst jobbigt.
Bättre nu då?

2007-07-22 @ 08:12:55
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: nåva

Haha, ja, usch, själva jobbaktiviteterna i sig var trevliga.. men resandet hit och dit var rena döden i grytan.
Nu är det mycket mycket bättre tack. :)
...jag vill visa hela världen din vackra nacktatuering.

2007-07-22 @ 10:04:33
URL: http://butterflycatcher.blogg.se
Postat av: isabell

spännande nu då? inför det nya?

2007-07-22 @ 10:58:12
URL: http://enlitensymaskinsfabrik.blogspot.com
Postat av: Nynna

Mmm... om jag visste hur jag skulle lägga upp den... skulle jag kanske kunna lägga in den här på din blogg. Men jag är inte så haj på det här... ger dig tillåtelse att "spara som" hos mig... och lägga upp den om du vill.
Jag talar alltså om min nack-tatuering :-) kanske inte alldeles självklart för någon annan som läser här...

2007-07-22 @ 21:18:46
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: Nynna

Varför heter du butterflycather? Brukar du fånga fjärilar? Vad gör du med dem isåfall sen?

2007-07-24 @ 16:23:42
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: nåva

Isabell; det nya är alltid spännande och NYTT :D
jag gillar det.
Jag gillar framtid.. och nutid också givetvis.

2007-07-25 @ 12:35:45
URL: http://butterflycatcher.blogg.se
Postat av: nåva

Nynna, jag länkade till din blogg istället, försökte komma på hur jag skulle göra med din vackra tatuering men hitade den inte i din blog.. annars hade jag nog kunnat spara den på min dator och slutligen laddat upp den här.
Nå, jag VET iallafall att den är jättevacker.
:)
Jag kallar mig Butterflycatcher för att mitt förnamn tydligen betyder det på Hopi*.
*Hopi-stammens språk.

2007-07-25 @ 12:38:16
URL: http://butterflycatcher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0