Amy Winehouse - "fuck me pumps"

HEMMA HOS reportage, blandat med pysseldokumentation.
Action, mina damer och herrar, detta är action på hög nivau.
SKÅDA Leifs omtalade fondvägg med prydande "Pysselkerleek" .
(motivet på bilden då.. det är två pysslingar från musikergruppen Sigur rós som är avbildade.)
Samt Leifs händelserika och detaljfyllda hyllor.

INREDNINGSREPORTAGE

Pysslingar, hylla, cylinderkatt, hamtaro (present från moi) och en genial Londontavla.

Leifs enhörningstema är incirklat.

Här finnes andra fantastiska leiflämningar. Se, njut, förundras.

MAGISKT
Senare förvandlades Leifs transformerssäng till en soffa.
Då det såg bökigt ut så ville jag assistera, och hjälpte till med att ha sönder soffan en smula i sömmen.
Jag drabbades därmed av ett stycke ångest, och har dåligt samvete över det än idag.


PYSSELKATASTROFSTIPS
Här ser vi Leif ögonblicket efter att hon råkat kasta en ask med vackra små glaspärlor på marken.
Men Leif har en IQ som är betydligt högre än genomsnittets ( det är sant) och piffig som hon och hela hennes familj är, så räddar hon situationen med hjälp av en nylonstrumpa och en liten behändlig dammsugare.
  • Pärlorna sugs upp och stannar pga själva suget i nylonstrumpan.
  • Munstycket med nylonstrumpan förs ovanför asken.
  • Dammsugaren stängs av, och pärlorna faller då snällt ner i asken och eventuellt golvdamm samlas i nylonstrumpan.


PYSSEL

Leif har redan utforskat pärlors zoologiska möjligheter tidigare..

Två krokodiler som jag pärlade ihop under Leifs vaksamma öga.
Och den fruktade spindelanden som Leif skapade.

Det var allt för just nu.
Se och njut.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hittade hit efter lite detektivarbete... Och trivs! =) Idén med nylonstrumpan är ju GENIAL! Mitt liv hade varit mycket enklare om jag hade vetat det tidigare. Fler tips bitte!

2007-07-08 @ 19:28:01
URL: http://myrkyr2.blogspot.com
Postat av: Nåva

Visst är det något av de mest problemlösande idéer som någonsin förekommit i pysseluniversat??
Jag lovar och svär att på momangen posta fler tips.. så fort jag får dem.
Välkommen hit Sandra, glad to see you´re back on the blog track!

2007-07-08 @ 23:12:39
URL: http://butterflycatcher.blogg.se
Postat av: Leffe

Ah, jag känner mig lite smått berömd. ;) Piffig blogg du har knåpat ihop, kompis. Keep up the good work!
PS. Mitt sofföverdrag mår bara fint, du behöver inte oroa dig.

2007-07-09 @ 11:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0