Varning

Jag ville rita en bild föreställande ett ilsket barn.
När jag tecknar ansikten så vill jag helst ha en bild att utgå ifrån, som en förlaga, för att sedan förändra den som jag själv vill.
Så jag beslöt mig att, som så många gånger förr i samma situation, söka i googles bildbank.

Och jag vill nu utfärda en varning till alla; sök INTE efter "angry child" i googles bildbank.

Jag vill inte gå in på detaljer, men mitt bland bilderna som visades på barn, som av ett eller annat skäl såg mer eller mindre fejkat ilskna ut, så fanns en bild som jag önskar att jag inte ens sett.
Ju mer jag tänker på det, desto mer osäker blir jag på om jag överhuvudtaget såg vad jag tror mig ha sett.

Ni förstår, jag "skummade" igenom sidan efter en bild på ett barn som såg så ilsken ut som jag hade hoppats.
Och tror jag mig ha sett en bild som nog helst skulle ha funnits på "rotten.com".
Inte ens när "rotten" var nytt och folk utmanade varann att kolla på de äckliga bilderna av överkörda djur och människor, rester från olyckor, med mera, inte ens då besökte jag siten, och jag blev djupt besvärad när mina klasskamrater satt och slösurfade högljutt fnissande och kommenterade den ena bilden efter den andra, jag vägrade titta på dem
Det kan alltså ha rört sig om en bild på en överkörd flicka.
Det kanske mer var så att jag var tvungen att skriva av mig, eftersom det knappast lär vara ofta som folk söker i bildbanken efter "angry child", men ändå, gör det inte, för erat eget bästa.

Ursäkta mig, jag ska bara plocka ut min hjärna, tvätta den nogaoch hoppas på att bli kvitt bild-traumat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0