YouTubeTerror

Pour Vous, kära icket ont anande läsare, pour vous.

Skåda den smäktande musikern; Han blir fascinerad, han känner hunger, han känner törst, han blir passionerad och fylld av lust. Han är i sanning en sinnlig man, denne legendariske Lasse Holm.

...bäst han tar en vesuvio.
Själv upphör jag inte att bli fascinerad av den gitarrspelande kocken som knappt rör en min då han lär ha fått en betydande mängd mjöl i örat.

Animotion - Obsession.
Jag gjorde misstaget att köpa DVD´n "9½ vecka" i hopp om att det skulle röra sig om ett rykande tantsnuskigt BDSM drama då jag hade vaga minnen från trailers och posters från min barndoms 80tal.
..Den visade sig vara endast riktigt dålig, märklig och innehållslös, inte ens 80tals kitschen kunde rädda den,men, Animotions Obsession spelades under ett kort ögonblick, och jag blev givetvis besatt.  Genast sökte jag upp videon på Youtube och bannemig om inte videon gör låten sämre.

Jag älskar fortfarande den synthpopigt plastiga "Obsession":

Ingen 80tals Retro utan mitt älskade MilliVanilli.
Denna video som jag förärar förfärar? er med härnäst, kära hårt prövade läsare, förtjänar att bli sedd i all sin 4.24 minuters prakt. Jag ber er lägga märke till den intressanda..."dansen"(?) under videons inledning.
För er som glömt/förträngt/är födda efter 1983 så kan jag informera om att MilliVanilli var en mycket populär grupp som senare visade sig vara en ren kupp, då de både manliga sångarna visade sig vara Tyska Modeller som inte kunde ta en ton. Det finns ett mycket förnedrande klipp någonstans ute på nätet, från en lika gammal grammy-utdelning i vilken de får ett pris.. och en av dem fyrar av ett litet tacktal med en utav historiens mest Tysk-knaggliga Engelska.

När det begav sig.. någonstans emellan dagis och lågstadie, så fann jag "sångaren" att vara slående attraktiv.
Ca 15 år senare blev jag tillsammans med en mycket långhårig tysk. Tillfällighet?

Kommentarer
Postat av: isabell

hahaha, milli vanilli kommer ofta på tal men jag hade glömt att de var SÅ HÄR dåliga.
det var så konstigt för jag vet att jag gillade dem (även om jag var äldre än du) men jag minns inte att jag nånsin fick bevisat att det inte var de som sjng, bara att det skrevs så. jag tror inte riktigt att jag trodde på det, för jag tyckte de var coola och på nåt mkt märkligt vis lite spännandesnygga.

2007-08-02 @ 08:54:55
URL: http://enlitensymaskinsfabrik.blogspot.com
Postat av: nåva

Ja, visst var de lite spännandesnygga? Exotiska på ngt vis..
Märkligt nog så finner jag fortfarande musiken att vara medryckande och skuttig.. på ett bra vis... märkligt.

2007-08-02 @ 09:10:09
URL: http://butterflycatcher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0